I denne overgangsfase mellem de nye og gamle gavekort har vi samlet lidt forskellig information i tilfælde af problemer.
Modtage gavekort

De nye gavekort

Højere beløb end saldoen på gavekortet
Ligesom med de gamle gavekort kan I ikke hæve et større beløb, end der er tilgængeligt på kortet. Hvis en kunde for eksempel ønsker at købe noget til 500 kr., men kun har 300 kr. på gavekortet, skal betalingen deles op. Træk først de 300 kr. fra gavekortet, og derefter de resterende 200 kr. fra kundens betalingskort eller som kontant betaling.
Nye terminaler
For at kunne modtage betaling med gavekort skal jeres terminal være tilsluttet Nets Gavekortsystem. Hvis I får nye terminaler, er det vigtigt, at I kontakter os via mail eller telefon, så vi kan sørge for, at Nets registrerer de nye terminaler i systemet. Dette sikrer, at I fortsat kan modtage betaling med gavekort.
Defekte gavekort
Hvis et gavekort er synligt beskadiget, kan jeres terminaler ikke læse det. I sådanne tilfælde skal kortet sendes til vores kontor på Havnepladsen 2 (ved Ærøfærgen), hvor vi vil udstede et nyt gavekort som erstatning.
De gamle gavekort

De gamle gavekort, dem med billeder af mennesker på, er pr. 1. januar 2025 blevet nulstillet og kan derfor ikke længere bruges i butikkerne. Kommer en kunde ind med et gammelt
gavekort, skal I henvise dem til vores kontor. Vi kan ombytte det til et nyt gavekort. Husk, vi holder til på Havnepladsen 2 – lige ved siden af Ærøfærgen.
Selvom det gamle system er blevet lukket ned, så kan I stadig scanne den QR koden på bagsiden af kortet og se hvor meget der var på det, før det blev nulstillet. Så hvis en kunde ønsker at bruge det fulde beløb, som der var på kortet hos jer, kan I vælge at tage imod kortet og så tage fat i os, så finder vi en løsning på, hvordan i får beløbet.
Tjek hvor meget der er på gavekortet
Hvis en kunde kommer ind og ikke ved, hvor meget der er på deres gavekort, kan dette tjekkes ved at scanne QR-koden på bagsiden af kortet. Alternativt kan I klikke på nedenstående knap og tjekke saldoen ved at indtaste kortnummeret.
På nogle terminaler/systemer oplever vi, at bonnen viser det resterende beløb og udløbsdatoen nederst. Dette kan I informere kunden om, hvis de ikke er så teknisk stærke.
Kontakt os
